1. Świadczeniodawca kontaktuje się z Pacjentem telefonicznie na podany przez Pacjenta w formularzu polski numer telefonu komórkowego, w godzinach wskazanych w § 7 ust. 14 poniżej. Kontakt może nastąpić również z zastrzeżonego numeru telefonu. Jeżeli Pacjent ma zablokowane połączenia z numerów zastrzeżonych, powinien odblokować je przed terminem wykonania Teleporady.
2. Na początku Teleporady, Świadczeniodawca poprosi Pacjenta o podanie imienia, nazwiska oraz numeru PESEL użytego na potrzeby rejestracji konta Pacjenta w Portalu w celu weryfikacji tożsamości Pacjenta. Jeśli pacjent odmawia weryfikacji tożsamości lub chce uzyskać teleporadę/e-receptę dla innej osoby, teleporada nie zostanie udzielona.
3. Świadczeniodawca, zgodnie ze wskazaniami medycznymi, poprosi Pacjenta o dokumentację medyczną i/lub udostępnienie Świadczeniodawcy Internetowego Konta Pacjenta (IKP) obejmujące wskazany przez Świadczeniodawcę okres.
4. Świadczeniodawca nie wystawi e-recepty na poniższe leki, jeśli Pacjent nie przedstawi aktualnej dokumentacji medycznej (w tym np. wyników badań) potwierdzającej wdrożenie leczenia przez lekarza specjalistę lub lekarza prowadzącego (z okresu adekwatnego do jego stanu zdrowia i prowadzonej terapii). W przypadku kontynuacji terapii, w celu potwierdzenia posiadania dokumentacji, Pacjent może również udostępnić Świadczeniodawcy Internetowe Konto Pacjenta (IKP):
a. leki do stosowania poza rejestracją,
b. leki stosowane w terapii otyłości,
c. leki stosowane w profilaktyce przedekspozycyjnej,
d. hormonalną terapię zastępczą,
e. doustne leki retinoidowe,
f. antykoncepcję hormonalną.
5. Świadczeniodawca nie wystawia e-recept na poniższe leki:
a) leki wskazane w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 11 września 2006 r. w sprawie środków odurzających, substancji psychotropowych, prekursorów kategorii 1 i preparatów zawierających te środki lub substancje (czyli preparaty zawierające środek odurzający grupy I-N lub II-N, substancję psychotropową grupy II-P, III-P lub IV-P lub prekursor kategorii 1, np. metylofenidat, lisdeksamfetamina, dexamfetaminal, benzodiazepiny oraz ich pochodne, leki nasenne z grupy imidazopirydyn, leki zawierające: oxycontin, fentanyl, morfinę, marihuanę leczniczą, żywice konopii) oraz leki zawierające kodeinę; dotyczy to również leków recepturowych;
b) inne leki z potencjałem uzależniającym w tym tramadol,
c) leki bardzo silnie działające, znajdujące się w
Wykazie A substancji bardzo silnie działających Farmakopei Polskiej, które nie są dostępne w wyszukiwarce “Wyszukaj lek” na stronie
https://receptomat.pl/.
6. Świadczeniodawca nie wystawia e‑recept na leki o działaniu poronnym ani nie prowadzi wysyłki takich środków.
7. Świadczeniodawca nie wystawia e‑recept do realizacji terapii u zwierząt.
8. W przypadku dzieci, e‑zwolnienie na opiekę nad członkiem rodziny może być wystawione wyłącznie na dziecko od 14 roku życia.
9. Świadczeniodawca wystawia wyłącznie zaświadczenia e-ZLA dotyczące niezdolności do pracy, opieki nad innymi członkami rodziny w tym dziećmi od 14 roku życia oraz zaświadczenia o niezdolności do nauki/pracy w formie pdf (dla studentów, dla osób na umowach zlecenie, o dzieło etc). Zaświadczenia wydawane na potrzeby usprawiedliwienia nieobecności ucznia na zajęciach szkolnych z powodu choroby - nie są zaświadczeniami związanymi z kontynuowaniem nauki, czy też uczestnictwem uczniów w zajęciach sportowych i w zorganizowanym wypoczynku.
10. Organizator jest prywatnym podmiotem leczniczym. W związku z tym Pacjent akceptuje, że e‑skierowanie wystawiane jest na badania w ramach prywatnej opieki medycznej. Świadczeniodawca wystawia zgodnie ze wskazaniami skierowania na badania RTG, MRI z kontrastem oraz CT bez kontrastu i CT z kontrastem. Świadczeniodawca nie wystawia skierowań do poradni specjalistycznych oraz skierowań na leczenie szpitalne.
11. Świadczenie Teleporady zostanie udzielone Pacjentowi w standardowym czasie do 48 godzin od momentu dokonania płatności za Teleporadę i zaakceptowania wszystkich oświadczeń (z Formularza Ogólnego i Szczegółowego) przez Pacjenta, o ile krótszy termin realizacji Teleporady nie zostanie wskazany przy zamawianiu danej usługi w Portalu. Jeśli udzielenie Teleporady nie będzie możliwe we wskazanym terminie, Pacjent będzie miał możliwość rezygnacji z zamówionej usługi (na zasadach określonych w § 13 ust. 4). Niezależnie od powyższego, Pacjentowi przysługują uprawnienia z § 18 Regulaminu.
12. Podmiot leczniczy może udostępnić realizację usługi w krótszym czasie niż standardowy czas wskazany w ust. 11 powyżej. Szczegółowe warunki świadczenia takiej usługi zostaną przekazane Pacjentowi przed zawarciem umowy świadczenia Teleporady.
13. Świadczeniodawca będzie próbował skontaktować się telefonicznie z Pacjentem 3 (trzy) razy, nie częściej niż raz na godzinę. W razie nieudanej próby kontaktu (tj. gdy Pacjent nie odbierze telefonu od Świadczeniodawcy) Pacjent dostanie wiadomość sms o tym, że Świadczeniodawca próbował się z nim skontaktować oraz że możliwe jest kliknięcie w przesłany link w celu niezwłocznego wywołania kolejnej próby kontaktu. Gdy Pacjent nie odbierze telefonu od Świadczeniodawcy pomimo 3 (trzy)-krotnej próby kontaktu ze strony Świadczeniodawcy, usługa jest w pełni wykonana, a Pacjentowi nie przysługuje zwrot opłaty wniesionej za Teleporadę.
14. Świadczeniodawcy realizują Teleporady w godzinach 8:00 – 22:00 od poniedziałku do niedzieli. Zamówienia Teleporady składane po godz. 22:00, są obsługiwane w pierwszej kolejności następnego dnia.