Receptomat | e-Konsultacja z Receptą Online

DLA PACJENTA

Drogi Pacjencie,

Pamiętaj, że zgodnie z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 r., poz. 849) przysługują Ci następujące prawa:

  • prawo do informacji o swoim stanie zdrowia
  • prawo do informacji o prawach pacjenta
  • prawo do informacji o rodzaju i zakresie udzielanych świadczeń medycznych
  • prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  • prawo do zachowania w tajemnicy informacji o pacjencie
  • prawo do wyrażenia zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych
  • prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu świadczeń zdrowotnych
  • prawo do leczenia bólu
  • prawo do obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
  • prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli opinia albo orzeczenie ma wpływ na prawa lub obowiązki pacjenta wynikające z przepisów prawa

Nie możesz zapominać również o tym, że ciążą na Tobie również określone obowiązki:

  • zgłaszania wszystkich niepokojących objawów lekarzowi lub farmaceucie
  • zapoznania się z ulotką dołączoną do produktu leczniczego przed jego zastosowaniem
  • w przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki służby zdrowia
  • poinformowania lekarza o wszelkich alergiach oraz nietolerancjach na produkty lecznicze.

W Rapiomed Group dbamy również o najmłodszych pacjentów, dla których bezpieczeństwa wprowadziliśmy Standardy ochrony małoletnich. Przygotowaliśmy także skróconą wersję dla młodych pacjentów. Jeżeli chcielibyście się z nami skontaktować lub bliżej poznać nasze Standardy ochrony małoletnich prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Warto korzystać ze stron internetowych, które posiadają aktualne informacje odnośnie zdrowia takich jak:

* Jeżeli nie znalazłeś informacji o interesującym Cię leku to skontaktuj się z producentem lub odwiedź jego stronę.