Receptomat | e-Konsultacja z Receptą Online

PYTANIA ZADANE PRZEZ WAS

Znajdziesz tutaj odpowiedzi na pytania zadawane przez innych użytkowników, dotyczące korzystania z serwisu. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Jak działa receptomat.pl?

W receptomat.pl dostępne są telekonsultacje z możliwością uzyskania e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia. Zarejestruj się, wybierz opcję konsultacji lekarskiej i wypełnij formularz medyczny. Lekarz zweryfikuje Twoją ankietę i skontaktuje się z Tobą w celu pogłębienia wywiadu medycznego oraz udzieli Ci świadczeń telemedycznych.


Czym jest e-recepta?

E-recepta to cyfrowa wersja dotychczasowej papierowej recepty. Od 1 stycznia 2020 roku recepty są obowiązkowo wystawiane w postaci elektronicznej. Jest to wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla pacjentów i dla lekarzy. Wystawienie e-recepty jest proste i zajmuje mniej czasu niż wystawienie recepty papierowej. Do realizacji e-recepty potrzebujesz 4-cyfrowego kodu oraz numeru PESEL. Twoje e-recepty znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). Masz możliwość nadania dostępu lekarzowi do IKP a co za tym idzie do historii leczenia, w tym wystawionych e-recept. To poprawi jakość świadczonych usług i zwiększy efektywność leczenia.


W jaki sposób otrzymam e-receptę?

Po wejściu lub zalogowaniu się do portalu lub aplikacji wybierz dostępną opcję konsultacji lekarskiej – możesz zgłosić się do lekarza z konkretną przypadłością, po lek, którego potrzebujesz lub na wizytę ogólną. Po wypełnieniu formularza, zostaniesz poproszony o dokonanie płatności za usługę za pośrednictwem systemu płatności internetowych. Po zaksięgowaniu płatności, poprosimy Cię o wypełnienie szczegółowego formularza medycznego. Lekarz zweryfikuje Twój formularz i skontaktuje się z Tobą w celu pogłębienia wywiadu medycznego i/lub pozyskania dodatkowej dokumentacji medycznej oraz udzieli Ci świadczeń telemedycznych. W przypadku wystawienia e-recepty otrzymasz wiadomość SMS z kodem do jej realizacji. W aptece pokaż kod oraz podaj swój nr PESEL, aby zrealizować receptę.


Ile czasu ważna jest e-recepta?

Na wykupienie antybiotyku masz tylko 7 dni. E-recepta na preparaty immunologiczne będzie ważna przez 120 dni. Pozostałe e-recepty są ważne przez 30 dni. Jeśli lekarz nie wpisał daty realizacji („data realizacji od ...”), to czas na wykupienie e-recepty rozpoczyna się w momencie jej wystawienia. Jeśli lekarz zaznaczył późniejszą datę realizacji to 30 dni ważności e-recepty licz od tej daty (będzie widoczna na e-recepcie).


Nie otrzymałem e-recepty pomimo zapłaty, co teraz?

Czas realizacji telekonsultacji jest uzależniony od kolejki do danego lekarza oraz ewentualnych limitów w wystawianiu e-recept, które obowiązują lekarzy. Dokładamy wszelkich starań, by czas realizacji telekonsultacji, która może zakończyć się wystawieniem e-recepty, e-zwolnienia lub e-skierowania wynosił od 15 minut do 24 godzin. W przypadku nieotrzymania wiadomości SMS z kodem e-recepty należy w pierwszej kolejności sprawdzić status telekonsultacji w Panelu Pacjenta.


Ile kosztuje konsultacja lekarska?

Ceny konsultacji lekarskich znajdziesz w Cenniku umieszczonym w stopce strony.


W jaki sposób zapłacę za konsultację lekarską?

Za konsultację zapłacisz za pośrednictwem systemu płatności online TPay, Przelewy24 lub PayPo - odroczona płatność.


Dlaczego usługa jest płatna?

Podmiot leczniczy Rapiomed Group Sp. z o.o. nie posiada umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Telekonsultacje realizowane przez lekarzy świadczących usługi w ramach umowy z Rapiomed Group Sp. z o.o. nie są refundowane przez NFZ.


Czy leki są refundowane?

Podmiot leczniczy Rapiomed Group Sp. z o.o. nie posiada umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. E-recepty wystawione przez lekarzy świadczących usługi w ramach umowy z Rapiomed Group Sp. z o.o. nie są refundowane przez NFZ i odpłatność pacjenta wynosi 100%.


Czy apteka zrealizuje e-receptę z serwisu receptomat.pl?

Od 8 stycznia 2020 r. wystawianie recept w postaci elektronicznej jest obowiązkowe. Można je zrealizować w każdej aptece, bez względu na to, w jakim podmiocie leczniczym zostały wystawione.


Co zrobić, jeśli e-recepta zawiera błąd?

Sprawdź w Panelu Pacjenta jakie dane zostały podane lub jaki lek został wybrany. Jeśli coś się nie zgadza, wyślij wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego - podaj imię, nazwisko, datę konsultacji oraz opisz, na czym polega problem.


Czy muszę mieć Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?

Żeby skorzystać z telekonsultacji w receptomat.pl, nie musisz być aktywnym użytkownikiem Internetowego Konta Pacjenta (IKP). IKP posiada jednak każda osoba, która ma numer PESEL. Do zalogowania się do IKP potrzebujesz profilu zaufanego. W IKP znajdziesz Twoje e-recepty i historię leczenia. Masz także możliwość nadania lekarzowi, u którego odbywasz telekonsultację, dostępu do IKP a co za tym idzie do historii leczenia i wystawionych e-recept. To poprawi jakość świadczonych usług i zwiększy efektywność leczenia.


Jak odzyskać zapomniane hasło?

Wystarczy, jeśli na ekranie logowania klikniesz odnośnik "Przypomnij hasło", a potem będziesz postępować zgodnie z instrukcjami.


Czy jest możliwość zmiany adresu e-mail?

Tak, możesz to zrobić w Panelu Pacjenta.