Receptomat | e-Konsultacja z Receptą Online

PYTANIA ZADANE PRZEZ WAS

Znajdziesz tutaj odpowiedzi na pytania zadawane przez innych użytkowników, dotyczące korzystania z serwisu. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Jak działa Receptomat?

Zarejestruj się, wypełnij formularz medyczny na wybrany lek lub przypadłość, lekarz prowadzący zweryfikuje ankietę. Po pozytywnej weryfikacji otrzymasz wiadomość SMS z kodem PIN do realizacji e-Recepty. Następnie w aptece pokaż kod PIN oraz swój nr PESEL w celu realizacji leku.


Czym jest e-Recepta?

E-Recepta to informacja dotycząca leku przepisanego pacjentowi, zapisana w Internetowym Koncie Pacjenta. Elektroniczny zapis jest przekazywany za pomocą systemu od lekarza do farmaceuty, a stamtąd do instytucji, która może refundować dany lek, czyli do Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). E-Recepta jest wystawiana pacjentowi w formie SMS, który zawiera 4-cyfrowy kod, który po przedstawieniu w aptece wraz z numerem PESEL upoważnia do zakupu leku.


W jaki sposób otrzymam e-Receptę?

Po pomyślnym przejściu wywiadu medycznego otrzymasz e-Receptę w formie SMS na podany przez Ciebie numer. Wiadomość zawierać będzie kod, który wraz z numerem PESEL musisz podać w aptece, aby otrzymać lek.


Ile czasu ważna jest e-Recepta?

e-Recepta ważna jest przez 30 dni od daty wystawienia. W przypadku antybiotyków e-Recepta ważna jest 7 dni.


Nie otrzymałem e-Recepty pomimo zapłaty, co teraz?

Czas realizacji e-Recepty wynosi do 240 minut (zazwyczaj jest to około 15 minut). Czas realizacji zamówienia jest uzależniony od liczby pacjentów i pory dnia, a w godzinach nocnych (22-8) może wystąpić konieczność zaczekania do rozpoczęcia dnia pracy naszych lekarzy. W przypadku braku otrzymania wiadomości SMS z kodem e-Recepty należy w pierwszej kolejności sprawdzić status e-Konsultacji z Panelu Pacjenta.


Ile kosztuje konsultacja?

Ceny za konsultacje lekarskie podane są w Regulaminie. Tam też podajemy odnośnik do aktualnie obowiązujących promocji i rabatów.


W jaki sposób zapłacę?

Za konsultację wygodnie zapłacisz za pośrednictwem systemu płatności online TPay.


Dlaczego usługa jest płatna?

Jesteśmy prywatnym podmiotem leczniczym. Usługi nie są refundowane przez NFZ.


Czy leki są refundowane?

e-Recepta wystawiona przez Receptomat jest płatna 100%. Nasze leki są nierefundowane przez NFZ.


Czy apteka zrealizuje e-Receptę z serwisu Receptomat?

Od początku 2020r. każda apteka ma obowiązek realizowania e-Recepty.


Co, jeśli e-Recepta zawiera błąd?

Prosimy w pierwszej kolejności sprawdzić w Panelu Pacjenta jakie zostały podane dane oraz wybrany lek. Jeżeli wystąpi niezgodność to prosimy wysłać wiadomość, korzystając z formularza kontaktowego, podając Imię, Nazwisko, datę konsultacji oraz opisać problem.


Internetowe Konto Pacjenta IKP, czy muszę je mieć?

Nie ma takiej konieczności.


Zapomniałem hasła – jak je odzyskać?

Wystarczy, że na ekranie logowania klikniesz w odnośnik "Przypomnij hasło", a potem będziesz postępować zgodnie z wyświetlonymi instrukcjami.


Czy jest możliwość zmiany adresu e-mail?

Tak, można to zrobić w Panelu Pacjenta.